Het inrichten van een kantoor brengt veel kosten met zich mee. Daarnaast moet je er natuurlijk ook voor zorgen dat de belangrijkste artikelen ook altijd aanwezig zijn. Hoe vervelend is het als je iets wilt printen en het papier op is? Dit is natuurlijk iets wat je gewoon zelf kunt voorkomen. Wist je dat je enorm veel kunt besparen op je kantooruitgaven? In deze blog lees je meer over een aantal kantoor besparingstips.
Grote aantallen
Mijn eerste tip is: koop in grote aantallen. Je kunt papier, onderhoudsartikelen en kantoorartikelen in grote aantallen kopen. Vaak bespaar je daar enorm veel mee! Je moet natuurlijk ook niet overdrijven, want je moet uiteindelijk wel alles kunnen gebruiken. Koop alleen spullen die je ook echt nodig hebt in grote aantallen. Niet spullen waarvan je ‘denkt’ dat je ze ooit nodig gaat hebben. Houd de inventaris van de spullen ook goed in de gaten, zodat je op tijd weer nieuwe artikelen kunt kopen.
Hergebruiken maar!
Wat dacht je ervan om papier her te gebruiken? Een achterkant van een geprint A4’tje kun je ook prima als klad gebruiken. Je kunt ook oude dozen als archiefdozen gebruiken. Met creativiteit kun je heel wat kosten besparen!
Groen, groener, groenst
Draag een steentje bij aan het milieu. Kies bijvoorbeeld voor LED-verlichting in plaats van TL-verlichting. Zorg ervoor dat de computers ook helemaal uitgeschakeld zijn als je het kantoorpand verlaat. Dit zijn kleine dingen die uiteindelijk wel weer goed zijn voor je portemonnee.
Leverancier voor kantoorartikelen
Ben je nog op zoek naar een kantoorartikelen leverancier? Ga dan eens naar de website van MKB Office. Hier kun je terecht voor allerlei kantoorartikelen, zoals Etiketten en presentatiesystemen. MKB Office heeft meer dan 25.000 artikelen in het assortiment. Oftewel, hier kun je genoeg kopen voor jouw kantoor!