Hoe promoot je je bedrijf met fysieke reclame

Er zijn enorm veel vormen van reclame maken voor je bedrijf. De keuze voor welk medium of op welke manier je dit wil doen is dan natuurlijk ook erg lastig. Het moet passen bij je bedrijf en de manier waarop en hoe je iets wil uitstralen.

Tegenwoordig is reclame veel online, maar ook offline of fysieke reclame is nog steeds relevant voor bepaalde branches. Zo zou je kunnen denken aan visitekaartjes of flyers. Of je kiest voor buitenreclame waar lichtreclame en/of reclameborden weer onder vallen. Het is net wat het beste past bij het soort bedrijf wat je hebt.

Reclameborden

Reclameborden is vaak het eerste waar je aan denkt om bij jouw bedrijfslocatie te plaatsen. Dat is dan vaak gevelreclame, om te laten zien dat je bedrijf daar gevestigd is. Dit is natuurlijk handig.

Maar wanneer je (potentiële) klanten wil laten weten dat je bestaat, zou je naamsbekendheid kunnen genereren door reclameborden op drukbezochte plekken te plaatsen, zoals langs snelwegen. De reclame dient dan wel pakkend, effectief en snel te begrijpen zijn.

Lichtreclame

Lichtreclame is reclame dat licht geeft om nog meer op te vallen. Dit kun je laten doen door een professioneel reclamebedrijf. Vooral om nog meer aandacht te trekken en helemaal in het donker is dit een hele interessante optie.

Hiernaast is het natuurlijk een goed middel om, naast het opvallen, ook een bepaald imago of je eigen huisstijl te presenteren. Hiermee kun je dan een bepaalde sfeer creëren.

Flyers

Wanneer je graag zoveel mogelijk mensen op verschillende plekken kennis wil laten maken met je bedrijf, dan kun je ervoor kiezen om flyers te laten maken en vervolgens kun je dit uitdelen of op een bepaalde plek presenteren waar mensen het kunnen lezen en meenemen.

Iedere keer dat er naar wordt gekeken is weer een touchpoint en zal de (potentiële) klanten steeds eraan herinneren dat jouw bedrijf bestaat en wat het doet. Het mooie van flyers is ook dat een flyer door meerdere mensen gelezen kan worden. Iedere persoon die besluit een flyer met zich mee te nemen of te lezen, kan je reclame weer verspreiden en kan weer voor een andere persoon aanleiding geven om het te lezen. Zo hebben flyers een beetje het sneeuwbaleffect.