De oplossing voor kleinere organisaties is de antwoordservice

Wie denkt dat de antwoordservice er alleen is voor grotere organisaties heeft het mis. Meestal hebben grotere bedrijven juist eigen call centers of telefonisten die de telefoon aannemen. Juist de kleinere bedrijven moeten zicht nog verbeteren op het gebied van telefonische bereikbaarheid. Want het zijn juist de kleinere bedrijven die vaak niet bereikbaar zijn, doordat de werknemers bijvoorbeeld allemaal op pad zijn of dat ze allemaal telefonisch in gesprek zijn. Om dit te verbeteren bestaat de antwoordservice. Maar aan de andere kant brengt dit voor bedrijven wel weer meer kosten met zich mee, dat wat de kleine bedrijven vaak niet hebben.

Voordelen van een antwoordservice

Kosten zijn voor kleine bedrijven natuurlijk een groot nadeel, maar ook de antwoordservice heeft zijn voordelen:

  • De klanttevredenheid zal toenemen omdat een beller altijd te woord kan worden staan.
  • Doordat u altijd bereikbaar bent, komt u betrouwbaarder over
  • Van waardeloze telefoontjes heeft u  geen last, omdat deze worden afgevangen
  • Het scheelt u een hoop tijd wanneer u gebruikt maakt van deze service. In sommige gevallen kan het u zelfs een medeweker schelen

Zoals u ziet zijn er ook genoeg voordelen aan het hebben van zo’n service. Het is belangrijk voor u om naar de voor- en nadelen te kijken en deze tegen elkaar af te wegen. U zou ook kunnen kijken wat het kan opbrengen als u de antwoordservice inschakelt en dit verminder met de kosten. Komt hier een positief getal uit, dan zit het voor u goed.