De meest gestelde vragen over narrowcasting

Stel je is voor; je loopt naar een bakker of slager en moet wachten om aan de beurt te komen. Waar kijk je dan naar? Het eerste wat mensen zien is natuurlijk de menu. Soms zie je aanbiedingen zoals; 2 voor de prijs van 1 of broodje van de maand. Wat mensen niet begrijpen is dat beeldscherm reclames, narrowcasting heet. Narrowcasting wordt tegenwoordig vaker en vaker gebruikt maar wat houdt het eigenlijk in en wat is narrowcasting eigenlijk? 

Wat is narrowcasting?

Als klant zie je weleens beeldschermen in winkels en dan komt het woord ‘narrowcasting’ niet gelijk op. Meeste mensen denk dan aan reclame tv of indoor tv reclame. Er zijn veel verschillende namen voor narrowcasting, maar het wordt vaak ook wel ‘digital signage’ genoemd. Narrowcasting kan je zien als een privé televisie kanaal. Met een of meerdere narrowcasting schermen kun je vanuit één centraal punt jouw bericht weergeven op beeldschermen. Hiermee kan je specifieke doelgroepen focussen op specifieke locaties en tijdstippen. 

Waar wordt narrowcasting vaak voor gebruikt?

Tegenwoordig zie je narrowcasting overal. Veel branches gebruiken narrowcasting als interne of externe communicatie doelen. Het wordt gebruikt om informatie communiceren met collega’s of klanten. Verder, wordt narrowcasting ook vaak genoeg gebruikt voor betere klantervaring, entertainment en product promotie. Narrowcasting schermen zie je tegenwoordig vaker in winkels, centra, ziekenhuizen, kantoren, scholen, fitnesscentra en nog meer.

Waarom zou ik narrowcasting gebruiken?

Er zijn al meer dan 24.000 ondernemers die narrowcasting gebruiken in hun bedrijf. Al deze bedrijven hebben natuurlijk andere doelgroepen en moeten dus op verschillende manieren communiceren. Één ding wat wel hetzelfde geldt voor alle bedrijven: je wilt effectief zijn. Hoe kan je jouw bericht effectief overbrengen naar jouw klanten, potentiële klanten en/of anderen. Met narrowcasting maakt het niet uit of je jouw communicatie wilt versterken voor commerciële doelen zoals; promotie, productinformatie en terugdringen van wachttijden.