Het bedrijfsleven mist duizenden euro’s door slechte bereikbaarheid

Als ondernemer kan het werk stressvol en druk zijn. Vooral als je nog nieuw bent in het vak. Vaak krijg je te maken met nieuwe taken als loonberekeningen die je veelt tijd kosten. Je moet nieuwe dingen leren en tegelijkertijd toch je kernactiviteiten uitvoeren. Om vervolgens ook nog eens elke keer onderbroken te worden door onverwachte telefoontjes kan het werk ontzettend zwaar maken. Telefoontjes zijn ook niet te negeren. Ze zijn niet zo belangrijk, maar wel dringend. Het is dan fijn om enkele dingen uit te kunnen besteden. Misschien heeft u dat al gedaan met de loonberekeningen.

Hoewel de loonberekeningen uitbesteden je enkel geld kost kan het uitbesteden van de telefoonopname je zelfs geld opleveren. Ten eerste is het natuurlijk ook een optie om voor beide taken een extra medewerker in te huren. Helaas is dat wel een grotere investering en kost het je ook veel tijd om een medewerker in te werken.

Veel bedrijven lopen opbrengsten mis door niet goed telefonisch bereikbaar te zijn, blijkt uit een onderzoek van Quality Support. Uit meer dan 350 bereikbaarheidsonderzoeken blijkt dat bedrijven honderdduizenden euro’s mis lopen en erg vreemd is dit niet. Consumenten bellen namelijk nog steeds erg graag voor bijvoorbeeld ondersteuning of het maken van een reservering. Bij een reservering kiezen 75% van de consument ervoor om te bellen.

De telefoonopname uitbesteden aan een inbound callcenter kan je daarom veel geld opleveren. Je bent namelijk dan nog steeds bereikbaar tijdens je vergadering of gesprek.  U kent zelf bepalen wanneer de telefoon moet worden doorgeschakeld naar een antwoordservice. Dit kan voor een uurtje of een hele week zijn. Het bied dus veel flexibiliteit.

Als laatst geeft het de beller ook een professionele indruk van de organisatie. Hun krijgen als het waren een receptioniste aan de telefoon. U wordt namelijk geholpen door altijd dezelfde telefoniste die op de hoogte is van wat er zich afspeelt in uw organisatie.