Wachtruimte/lobby als visitekaartje gebruiken

Het oog wil ook wat. Een eerste indruk is belangrijk. Zeker wanneer een zakenpartner je bedrijfspand voor het eerst naar binnen wandelt. Je wilt natuurlijk wel dat hij/zij gastvrij ontvangen wordt. Daarnaast moet de zakenpartner comfortabel kunnen zitten in de lobby/wachtruimte wanneer hij/zij wat te vroeg is voor de afspraak. Hoe zorg je ervoor dat je zakenpartner het wachten positief in plaats van negatief beleeft? Hoe maak jij je lobby/wachtruimte zakenpartner proof?

Kwalitatief goed interieur

Allereerst is het belangrijk om interieur aan te schaffen van goede kwaliteit. Daarin moet wel een nuance aangebracht worden. Schaf niet meubilair van extreem hoogwaardige kwaliteit aan wanneer dit niet bij je bedrijf past. Het meubilair moet wel uitnodigend zijn. Je wilt natuurlijk niet een overdreven indruk maken op je zakenpartner. Deze persoon zou kunnen denken dat je je product/dienst ook niet voor een zacht prijsje verkoopt. Meest veilige optie is om voor een degelijk en strak interieur te gaan. Zorg daarnaast voor voldoende zitplaatsen en rustige plekjes om te werken. Duurzame meubelen vind je bij Instyle home!

Musthaves in de wachtruimte

Stel, je zakenpartner arriveert een halfuur van te voren om nog het een en ander door te nemen. Dan is het wel fijn als stopcontacten in de wachtruimte aanwezig zijn, om te kunnen werken. Een bonenapparaat is ook geen overbodige luxe. Wat is nou beter dan een goede kop koffie om de week door te komen! De tv aan en op Nederland 1. Zo blijven de mensen in de lobby op de hoogte van de problemen in ons land en daarbuiten. Last but not least zou ik een paar vakbladen neerleggen. Zakenpartners kunnen zo nog wat opsteken van de trends en ontwikkelingen in jullie (gezamelijke) vakgebied.

Je missie/visie uitdragen

Een wachtruimte/lobby is een perfect moment om je nieuwe zakenpartner te introduceren met je bedrijf. Door middel van een bord, muurschildering of muursticker kun je iets over je bedrijf vertellen. Probeer je missie en visie zo creatief mogelijk over te brengen. Ook kun je laten zien met welke instanties je al succesvol samenwerkt. Je zorgt er op deze manier voor dat je zakenpartner een positieve beeldvorming krijgt over jouw bedrijf.