Je hoort het vast vaker, een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Voor bedrijven is het erg belangrijk om gebruik te maken van visuele communicatie. Lees in dit artikel alles over visuele communicatie op verschillende kanalen.
Website
Visuele communicatie is erg belangrijk wanneer het om een website gaat. Naast usability zijn visuals een van de belangrijkste onderdelen van een website. Een aantrekkelijk uiterlijk doet namelijk erg veel bij een bezoeker. Door de opkomst van mobiel gebruik zijn afbeeldingen alleen nog maar belangrijker geworden. Lange teksten zijn op deze apparaten namelijk niet gemakkelijk te lezen. Afbeeldingen zijn wel prettig om naar te kijken. Gebruik je een mooie afbeelding op jouw website? Dan wordt hier waarschijnlijk sneller op geklikt.
Social Media kanalen
Met de opkomst van social media zijn beelden steeds belangrijker geworden. Op Facebook waren afbeeldingen al belangrijk, maar door het social media kanaal Instagram werd dit alleen nog maar belangrijker. Dit kanaal draait namelijk niet meer om berichten, maar draait vooral op foto’s. Ook het social media kanaal Snapchat draait om korte video’s en afbeeldingen.
Banners
Banners worden nog veel als reclamemiddel gebruikt. Ook hier is het belangrijk om gebruik te maken van afbeeldingen. Een banner met lange tekst wordt namelijk niet snel gelezen. Door gebruik te maken van afbeeldingen is een bedrijf daarnaast gemakkelijk te herkennen. Een huisstijl is gemakkelijk te implementeren in een banner door middel van afbeeldingen. Een bedrijf zal sneller herkent worden.
Gebruik maken van visuele communicatie is dus een must wanneer het gaat om reclame. Lange lappen tekst worden vaak niet meer gelezen en afbeeldingen spreken meer tot de verbeelding. Het hebben van een juiste visueel communicatie heeft alles te maken met Branding. Zorg ervoor dat je branding op elk kanaal gelijk is en je bent verzekert van de beste resultaten!