Zakelijke Voip, Voice over Internet Protocol: Werking en diensten

Zakelijke Voip
Zakelijke VoIP of Voice over Internet Protocol. Dit versnelt het proces van het verbinden van een telefonische oproep met behulp van internet. Het laat de traditionele manier van gebruik van de analoge telefoonlijnen weg. En de gegevens worden verzonden via Internet Protocol (IP). Op deze manier kunnen mensen die ver van elkaar verwijderd zijn over de hele wereld met elkaar communiceren. Ze hoeven niet langer te betalen voor internationale telefoonkosten.

De werking van zakelijke VoIP

De technologie die wordt gebruikt bij Zakelijke VoIP converteert de menselijke stem in een digitaal signaal dat vervolgens via internet wordt verzonden en de persoon bereikt aan de andere kant van de lijn. Als het een oproep naar een gewoon telefoonnummer is, wordt het signaal gewijzigd in een analoog telefoonsignaal. Voordat het wordt verzonden naar de eindbestemming. Via VoIP-diensten kunt u direct vanaf de computer bellen. Of een traditionele telefoon aansluiten op een speciale adapter of een speciale VoIP-telefoon gebruiken. Een ander voordeel is dat draadloze zones zoals luchthavens, cafés en parken, waar mensen verbinding kunnen maken met internet, VoIP-diensten vaak draadloos accepteren en ondersteunen.

Voor een naadloze werking van een VoIP-apparaat is een snelle internetverbinding vereist. Lokaal netwerk, DSL of een kabelmodem kunnen zorgen voor een supersnelle breedbandverbinding. Bij het kiezen van zakelijke VoIP-diensten moet er rekening mee worden gehouden dat sommige een speciale VoIP-telefoon of een computer vereisen. Terwijl andere VoIP-diensten een traditionele telefoon gekoppeld aan een adapter mogelijk maken. Bij gebruik van een computer voor VoIP-services zijn software en een microfoon vereist. De microfoon hoeft niet zo veel te kosten. De speciale VoIP-telefoons kunnen rechtstreeks worden aangesloten op de breedbandverbinding die werkt als een gewone telefoon. Het heeft een vergelijkbare kiesfunctie en de serviceprovider kan ook een kiestoon geven.

Lokale telefoongesprekken en interlokale telefoongesprekken

De zakelijke Voip serviceproviders bieden meestal lokale gesprekken en interlokale gesprekken aan voor hun abonnees. De serviceproviders vragen de abonnee meestal om een netnummer te kiezen dat afwijkt van het gebied waarin hij/zij woont. De VoIP-serviceproviders brengen vaak een langeafstandsoproep in rekening als deze buiten het geselecteerde netnummer valt. Dit is vrijwel hetzelfde als de traditionele telefoondienst. Sommige VoIP-servicepakketten bevatten ook oproepen naar elke regio voor een vast aantal minuten met een vastgestelde snelheid. Het tarief verandert niet afhankelijk van de afstand van de gesprekken.

De VoIP-services kunnen beperkt zijn tot alleen zijn abonnees of kunnen alle gesprekken toestaan: lokaal, internationaal, vast en mobiel. Dit hangt af van het type pakket dat is geselecteerd en het VoIP-apparaat. Bij sommige van de zakelijke Voip-services zijn ook conferentiegesprekken mogelijk.