Callcenter headsets
Callcenter medewerkers zitten de hele dag aan de telefoon en hebben een grote behoefte aan goede headsets. Met speciaal ontworpen callcenter headsets weet u zeker dat uw medewerkers op een prettige en comfortabele manier hun werk kunnen doen.
Callcenter headsets zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar. Wanneer u zich gaat oriënterend op geschikte callcenter headsets voor uw bedrijf, dan zijn er een aantal zaken die om te overwegen.
Twee speakers
Callcenter headsets beschikken veelal over twee speakers, zodat de gesprekken helder en goed verstaanbaar zijn.
Geluidskwaliteit
Ook de klant moet de callcenter medewerker ook goed kunnen verstaan. De microfoon moet op de juiste plaats zitten, maar hij mag de gebruiker niet in de weg zitten.
Ruisonderdrukkende microfoon
Het is onmogelijk en ook zeer onpraktisch om alle medewerkers in een callcenter afgezonderd neer te zetten. De meeste medewerkers zitten met meerdere mensen in een ruimte waar iedereen tegelijk aan het bellen is. Een ruisonderdrukkende microfoon is in staat om omgevingsgeluiden weg te filteren, zodat de medewerkers voor de klanten beter te verstaan zijn.
Degelijkheid
Callcenter headsets worden zeer intensief gebruikt. Het is dan ook geen overbodige luxe om degelijke callcenter headsets met een lange levensduur aan te schaffen. Hiermee bent u altijd voordeliger uit dan wanneer u elke maand nieuwe headsets aan moet schaffen.
Comfort
Een medewerker heeft zijn of haar callcenter headset vrijwel de hele dag op. Het is daarom een goed idee om headsets aan te schaffen die op meerdere manieren verstelbaar zijn. Zo kan iedere medewerker zijn of haar headset zo aanpassen dat het lijkt of ze hem niet ophebben.
Compatibility
Tot slot moet de callcenter headset compatible zijn met uw telefoonsysteem, of u nu werkt analoge telefonie, ISDN, VOiP of een hybride telefoonsysteem.