Afvallen, spieren kweken of op gewicht blijven | TIPS

Ben jij bezig met afvallen, spieren kweken of op gewicht te blijven? Een eiwitrijk dieet kan wellicht helpen je doel te bereiken. Bekijk nu de 4 onderstaande tips om snel aan je eiwitten te komen. We hopen dat je er wat aan hebt, alvast veel leesplezier.

Product tip 1: proteïne shakes nemen

Een snelle manier om eiwitrijk voedsel binnen te krijgen is: het nemen van een eiwitshake. Een eiwitshake bevat meestal rond de 20-30 gram eiwit per maatschep. Dus stel je neemt 2 maatscheppen dan zit je al op 40-60 gram eiwit. Je kunt kiezen uit verschillende smaken en merken. Het is verstandig om een neutrale smaak te kiezen als je van plan bent smoothies te maken in de blender. Kies daarom bijvoorbeeld smaakloos of vanille. Een fruitsmaakje zou op zich nog wel kunnen, maar een chocolade of cookies raadt ik echt af.

Product tip 2: onze vertrouwde ei

Een ei bevat ongeveer 6 gram eiwit, niet heel veel dus. Een ei heeft wel een heel groot voordeel: hij is goedkoop. Een prima eiwithapje als tussendoortje dus, met slechts 100 gram calorieën!

Product tip 3: kipfilet en kalkoenfilet

Een stuk kip of kalkoen kost niet veel in aanschaf en bevat relatief veel eiwitten per 100 gram (23 gram ongeveer). Je kunt een kip of kalkoen marineren met bijvoorbeeld: peper, paprikapoeder en citroensap. Zelf laat ik de zout altijd weg, omdat de voedselindustrie al genoeg zout in ons eten stopt. Zout is namelijk wel goed, maar niet in grote hoeveelheden. Probeer dus is wat minder te eten. Krachtsporters hebben een hekel aan zout, omdat het vocht vasthoudt.

Product tip 4: quinoa (rijstvervanger)

Quinoa wordt ook wel wondergraan genoemd, omdat het zo gezond is vergeleken met graanproducten. Vervang quinoa voor je rijst en je voegt een hoop eiwitten toe aan je recepten. Quinoa smaakt natuurlijk wel wat anders dan rijst, maar is net zo lekker. Je zou het echt eens moeten proberen!