Hoe leuk je je werk ook vindt, er is altijd wel een dag dat je gewoon wat minder zin hebt om aan de slag te gaan. Op dat soort dagen helpt het als je in ieder geval een fijne werkplek hebt die praktisch is ingericht en waar je alles bij de hand hebt. En nog beter: als deze naar jouw smaak is ingericht. Dat werkt toch net even wat lekkerder. In dit artikel geven we je 3 tips om jouw werkplek handig in te richten én eigen te maken.
Tip 1: Zorg voor een goede stoel
Laten we met de praktische zaken beginnen: een goede stoel. Niets is zo vervelend als rugpijn halverwege de dag omdat je niet lekker zit. Zorg daarom voor een goede bureaustoel. Het liefst eentje die je kunt verstellen, zodat je de hoogte van het zitvlak, de armleuning en de rugleuning kunt aanpassen aan jouw lengte.
Tip 2: Vind een kantoorkast
Heb je weleens gehoord van de ‘clean desk policy’? Dit houdt in dat je je bureau zo leeg mogelijk houdt. In sommige beroepen ontkom je echter niet aan papierwerk. Schaf daarom een kantoorkast aan waar je al je documenten, administratie en kantoorbenodigdheden in kwijt kunt. Je kunt de kast nog efficiënter indelen door gebruik te maken van deviders, bakjes waar je al je losse spullen in verzamelt. Op je bureau heb je nu alle ruimte voor je computer, telefoon en wellicht een notitieboek.
Tip 3: Gebruik je eigen stationary en kies een leuk bureaublad
Over een notitieboek gesproken… Wie zegt dat je de saaie grijze of blauwe notitieboeken van je baas moet gebruiken? Schaf zelf een leuk exemplaar aan. Dat fleurt je bureau op én je krijgt zowaar zin om aan je to do-lijst te beginnen. Daarnaast kun je ook je computer een persoonlijke touch geven. Stel bijvoorbeeld die ene mooie vakantiefoto in als bureaubladachtergrond. Pas wel op dat je daardoor niet wegdroomt bij een tropische vakantiebestemming…
Vind een geschikte kantoorkast
Wil je inspiratie opdoen voor een kantoorkast waar je jouw kantoorbenodigdheden gemakkelijk in op kunt bergen? Neem dan eens een kijkje in het uitgebreide assortiment van Huisenthuis.nl.