Duurzaam orders verzenden met een kartonnen doos

Duurzaam verzenden
Tegenwoordig doen we het allemaal wel, een bestelling thuis laten bezorgen. Maar regelmatig worden deze bestellingen bezorgd in onnodig grote verpakkingen. Duurzaam orders verzenden staat waarschijnlijk nog in kinderschoenen. De bestellingen zitten vaak verpakt in enorme verzenddozen waar vervolgens een super klein product uit tevoorschijn komt. Dit is natuurlijk nergens voor nodig. Door op deze manier producten te verzenden wordt onder andere het milieu onnodig belast, maar daarnaast is het ook nog een grote ergernis van consumenten wanneer zij een veel te grote doos ontvangen voor een simpel pakketje.

Waarom verzenden bedrijven met grote dozen

Ondanks dat de winkels weten dat het milieu onvriendelijk is en dat het tot ergernis leidt bij de consument, verzenden ze de pakketjes toch in te grote dozen. Maar waarom? Bedrijven doen dit omdat deze bedrijven in de meeste gevallen maar een beperkt aantal dozen hebben opgeslagen. Uit deze beperkte dozen moet vervolgens een keus worden gemaakt om het product in te verzenden. Daarnaast kan het ook zo zijn dat het product verkeerd in het systeem is ingevoerd.

Hoe is dit probleem op te lossen?

De oplossing is heel simpel. Er zijn namelijk veel aanbieders van diverse soorten kartonnen dozen op maat met elk een eigen functie. Zo heb je een kartonnen doos met deksel, een vouwdoos, een kokerdoos en ga zo maar door. Elke doos heeft een andere eigenschap waardoor het product op de beste manier kan worden verzonden met de post. Het goed verpakken van de producten heeft niet alleen als winkel veel voordelen, maar ook voor de bezorgers zoals UPS, zij kunnen nu namelijk meerdere pakketten kwijt in de bezorg bus waardoor zij sneller meerdere pakketjes kunnen bezorgen. Voor winkels is het alles behalve moeilijk om de juiste kartonnen dozen op maat aan te schaffen doordat er zo veel aanbieders zijn. Wanneer je als winkel je producten netjes verstuurd in mooie dozen, dan heb je al snel een voordeel op de concurrentie.