Als je zoekt naar een betrouwbare, bekwame AdWords-managementdienst zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Het is nodig dat je deze 4 kernelementen begrijpt als je jouw AdWords campagne wilt uitbesteden aan een managementdienst. Je bent er hierna zeker van dat je een gerenommeerde onderneming aanneemt en waar krijgt voor je geld als je weet waar je naar moet zoeken.
A/B-test –
Het testen van verschillende advertenties is erg belangrijk als je de kosten per klik wilt verlagen en het is de sleutel om een kwalitatief hogere score en betere advertentie te krijgen in Google. Het vergt veel werk om advertenties op te zetten en te testen voor klanten en dat is waarom veel bedrijven deze service niet aanbieden. Sommige AdWords bedrijven bieden A/B-testen aan als een extra service wat betekent dat deze testen alleen worden uitgevoerd als je er meer voor betaald. Als jij jouw AdWords campagnes uitbesteed moet je niet extra gaan betalen voor A/B-testen.
Campagne optimalisatie –
Zorg ervoor dat jouw AdWords-managementbedrijf jouw account op de juiste manier instelt en optimaliseer het iedere dag. De juiste instellingen voor jouw AdWords campagnes zijn van vitaal belang om de beste resultaten te krijgen. Dit bestaat voornamelijk uit het kiezen van relevante zoekwoorden en het creëren van een groot aantal specifiekere kleinere thema’s van advertentiegroepen. Google ziet niet graag al jouw zoekwoorden in één advertentiegroep – waarom? Omdat het hierdoor minder relevant wordt en hierdoor wordt het lastiger om de beste advertentie aan de zoeker te tonen. Het organiseren van jouw advertentiegroepen op de juiste manier is een belangrijk onderdeel om jouw AdWords campagnes het beste te laten werken. Hiermee heb je de grootste kans om al het geïnvesteerde geld terug te halen uit de campagnes.
Relevantie-
Hoewel de meeste AdWords professionals bewust zijn van het feit dat relevantie een van de meest belangrijke factoren is om jouw AdWords campagne winstgevend te maken, leggen ze het belang hiervan vaak niet bij de klanten. De reden hiervoor is dat het veel tijd en moeite kost om ervoor te zorgen dat de campagnes een hoge mate van relevantie hebben. Je krijgt niets waar voor je geld als jouw AdWords-managementdienst niet kan garanderen dat jouw advertentiegroepen, advertenties en landingspagina een hoge relevantie hebben. Campagnes met een hoge relevantie worden beloond door Google – de sleutel tot succes is om minder te betalen (soms echt een stuk minder) voor al jouw Google-advertenties.
Conversie-
Wat is het nut van veel verkeer op je website als je niet in staat bent om dit om te zetten naar een sale? De belangrijkste reden van een website is om verkeer om te zetten naar uiteindelijke verkopen. Helaas is het extreem moeilijk om een service te vinden met een specialisatie in conversie. Het is van enorm belang dat je een AdWords-expert vindt die verkeer op de website om kan zetten naar verkopen. De sleutel naar winstgevendheid is conversie. Tools zoals Website Optimizer kunnen worden gebruikt om verschillende varianten van je website te testen en het geeft je garantie dat de resultaten van jouw website continu aan het verbeteren zijn.