Een magazine drukken en de makkelijke tips

Zou je als bedrijf graag een magazine willen uitbrengen? Dan is het verstandig dit over te laten aan een drukkerij. Een magazine drukken is namelijk geen simpele taak. Er moet rekening gehouden worden met veel keuzemogelijkheden. Denk hierbij bijv. aan het formaat, de pagina-indeling, de opmaak, de volgorde van onderwerpen, de keuze van de cover, de benaderingswijze, het taalgebruik ect.

Een magazine drukken en hoe kan je het verschil maken?

Er zijn natuurlijk meer bedrijven als communicatiemiddel gebruik maken van magazines. Hoe kan je er dan voor zorgen dat jouw magazine ook daadwerkelijk gelezen wordt? Dan zal je ervoor moeten zorgen dat je magazine anders is dan anderen. Dat verschil kan je maken door een ongebruikelijk formaat te hanteren. Hierdoor wek je de eerste interesse. Het personaliseren van je magazine is misschien wel het belangrijkste. Door de naam van je klant te vermelden op de cover creëer je een persoonlijke benaderingswijze. De klant zal dan eerder geneigd zijn te denken dat de inhoud van het magazine ook voor hem/haar van belang is.

Ook het taalgebruik kan je afstemmen op je doelgroep. Ben je een fabrikant voor kantoorartikelen of een leverancier van lekkernijen voor het personeel van bedrijven? In het eerste geval maak je gebruik van een formelere benaderingswijze dan wanneer het gaat om eten. Bij kantoorartikelen komt het meer aan op rationele overwegingen zoals de gebruikswaarde en duurzaamheid van bepaalde artikelen. Bij de verkoop van etenswaren is het verstandig je meer te richten op het gevoel van de klant.

Vergelijk het met de overwegingen die klanten maken voor bijv. het kiezen van een hypotheek ten opzichte van het kiezen tussen twee restaurants. Bij hypotheken kijken mensen meer naar de feitelijke kwaliteiten en voordelen van de voorwaarden. Bij het uitkiezen van een restaurant maak je het verschil door de setting en beleving die het restaurant uitstraalt.

Een drukkerij kan je begeleiden van begin tot eind

Een magazine drukken is lastiger dan het lijkt. Daarom zal je deze taak moeten overlaten aan een drukkerij die zich hier dagelijks mee bezighoudt. Zij weten precies waarop gelet moet worden, kunnen efficiënter werken doordat het bedrijf ingericht is om het productieproces te optimaliseren. Je hebt dan altijd een beschikbare voorraad klaarliggen, daarnaast zijn de machines geschikt om magazines te personaliseren zonder tijdsverlies. Het komt er dus op neer dat je zoiets het beste kan overlaten aan een professioneel bedrijf die het verschil voor je kan maken ten opzichte van je concurrenten.