Een bedrijf dat personeel in dienst heeft, is verplicht een loonadministratie te voeren. Heeft u hier geen ervaring mee? Dan kan een cursus loonadministratie u wegwijs maken in deze wereld. Wilt u alles leren over loonstroken, jaaropgaves, loonheffingen en arbeidsovereenkomsten? Kies dan voor de opleiding Basiskennis Loonadministratie of Praktijkdiploma Loonadministratie. U bent vervolgens instaat volledig zelfstandig uw loonadministratie te voeren.
Een fout is snel gemaakt
De belastingdienst stelt eisen aan de manier waarop u uw loonadministratie voert. Uw administratie moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om de belastingdienst de juiste gegevens te kunnen verstrekken. Een fout in de loonadministratie is snel gemaakt. Vooral als u niet op de hoogte bent van de laatste wet- en regelgeving kunt u gemakkelijk de boot in gaan. Helaas kan dit vervelende gevolgen hebben. Denk bijvoorbeeld aan een naheffing of boete wanneer u te weinig heeft afgedragen, of het mislopen van regelingen waarmee u voordeel had kunnen behalen…
Wat leer je bij een cursus loonadministratie?
Er zijn verschillende loonadministratie cursussen. Tijdens de opleiding Basiskennis Loonadministratie maakt u kennis met het vakgebied. Deze opleiding is van toegevoegde waarde voor administratieve krachten, maar ook een aanrader voor ondernemers die een loonadministratie moeten (gaan) voeren. Tijdens de opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie gaat u nog wat dieper in op de materie. Deze loonadministratie cursus wordt daarom vaak gezien als een vervolg op Basiskennis Loonadministratie.
Inschrijven voor de cursus
Een cursus loonadministratie maakt u wegwijs in de wereld van de loonadministratie. Het is een aanrader voor hen die (mede)verantwoordelijk zijn voor de verwerkingen en administratie rondom lonen. Twijfelt u welke cursus het best bij u past? Laat u dan vakkundig adviseren door een opleider bij u in de buurt. Zij hebben vaak opleidingsadviseurs in dienst die, samen met u, op zoek gaan naar de opleiding die het beste bij u past.